The Challenges of a "Multicultural" Classroom: Some Reflections

  • Tania Das Gupta York University - Department of Equity Studies/Sociology

Abstract

The author reflects on small group work in classes and common challenges encountered in terms of "differences" and "power." She suggests that these challenges may be a product of state multiculturalism discourse and resultant identities. Another dimension of social experience, disability, is also touched on.

Résumé

L'auteure é met une ré flexion sur le travail en petits groupes dans les salles de classe, ainsi que les défis auxquels elle fait face en ce qui a trait aux "différences" et au "pouvoir". Elle suggère que ces défis sont peut-être le produit d'un discours sur l'état du multiculturalisme et des identités qui en découlent. On aborde aussi une autre dimension portant sur l'expérience sociale et l'invalidité.

Author Biography

Tania Das Gupta, York University - Department of Equity Studies/Sociology
Tania Das Gupta is Professor at York University in the Departments of Equity Studies and Sociology. Her scholarship focuses on the following areas: race, gender and class; immigrant women; South Asian diaspora; workplace racism and anti-racism; immigration and transnationalism. Her most recent book is Real Nurses and Others: Racism in Nursing (Fernwood Publishing, 2009
Published
2012-05-17